ماهواره ، تغییر سبک زندگی
بی تردید پخش فیلمهایی که امروزه از شبکه های رسانه ای خصوصا ماهواره ها پخش میشود با ترفندهای خاص توانسته جوانان بسیاری را به خود جذب وآنها را از هدف اصلی زندگی دور کند تا آنجا که در این سالها صنعت پوشاک ولوازم آرایش نیز گسترش قابل توجه پیداکرده و بسیاری از بازار های جهان را در دست خود گرفته و شاهد واردات بیش از حد لوازم آرایش و پوشاک به کشور شده. این اتفاق با توجه به رشد و گسترش رفاه اقتصادی در جهان و تغییر سبک زندگی مردم طبیعی جلوه نموده و این رویدادبا گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند تلوزیون و ماهواره مسائل نو وجدیدی را برای کشور هایی که تنها پذیرنده و دریافت کننده ظواهر اقتصادی و فرهنگی غرب بودند ایجاد کرد.
بیشترین تماشاگران این شبکه ها جوانان به خصوص زنان هستند و این شبکه هاهر روز در پی تعریف نقش جدیدی برای زن و جوان در عرصه جامعه و تحولات آنان می باشد.برای صاحبان پول و ثروت نیز این فرصت فراهم آمد که با ایجاد تعریف های جدید از هویت ،بازار پولساز و سود آوری را برای خود ایجاد کنند چرا که این دو قشر همیشه در پی کسب تعریف های جدید از هویت خویش و پیرامون آن بوده اند. پس ارائه مد ها و الگوهایی جدید ،آرایش چهره و ژست هایی به اصلاح روز جامعه و استفاده از وسایل لوکس و تجملاتی درخانه نوعی بستر سازی برای اینگونه افراد به منظور ابراز وجود آنها در جامعه بوده به طوریکه از دهه1340(1960)
شاهد شکل گیری پدیده مد و مد گرایی در غرب می باشیم.پدیده ای که از آن زمان تاکنون تاثیرات مثبت و منفی فراوانی بر جوامع مختلف سراسر جهان داشته است.