مدرسه علمیه فاطمیه رودسر

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

ضرورت توبه

پس ای انسان >اندکی به خود بیا و اندیشه کن و ببین که در ان چه تورا ارتباطی به مراتب سوداگری این دنیای پست است در حرکات و رفتار خود مراقبت داشته باشی تا آن چه پر سود تر است را به دست آوری و آن چه به نفع تو باشد چلب نمایی و جز آن چه گررانبها تر است .انتخاب نکنی بلکه جان خود را به سختی و رنج می اندازی و وقت را بیهوده تباه می سازی تا خوراک خوب به دست آوری و نوشیدنی گوارا بنوشی و بستر نرم برای خواب خود آماده نمایی و حال انکه خودت می دانی از این رنج ها جز تفاوت اندکی ،تو را  سود حاصل نخواهد شد ,بلکه ان لذت را به زودی از دست خواهی داد ،پس تو را چه شده که نسبت به منافع اخرتت این کار را نمی کنی ؟و این گونه تلاش نمی کنی ؟مثلا چون کالایی بخری و پس از خرید بفهمی که اگر به جای آن کالای دیگری خریده بودی سودت دو برابر بیش تر از خرید اول بود از این کار اندوهناک می شوی و افسوس می خوری و برای این غفلتی که کردهای نفس خود را سرزنش می کنی و برای آینده ،تصمیمخود را استوار می سازی که دیگر غفلت نکنی و سودی را از دست ندهی ولی به ان چه در تجارت آخرت از دست می دهی و از سودی هفتاد برابر بلکه بیش تر  بی بهره می مانی ،اندوهی نداری ؟و غمناک نمی شوی ؟

و اگر برای  این گفتار ،کواه بخواهی به آن چه در دو برابر شدن ثواب اعمال با کیفیات خاص و در زمانهای مخصوص در اخبار وارد گردیده نگاهی بینداز>مثلا به نمازی که به جماعت در مسجد جامع با پیشوای عالم پرهیز گار ی خوانده می شود نگاه کن به ویژه اگر عده نماز گزاران هم بیش تر باشد ثوابش هزاران برابر بیش تر از نمازی است که در کمنزل به تنهایی بخوانی و با این همه تو در انتخاب ان چه سودش بیش تر و فضیلت ش با لاتر است خود داری می کنی و از ثواب این جماعت که از دست دادهای یک دهم ان چه از سئپود تجارت دنیوی از دست دادهای اندوهگین نمی شوی .

حکمت 395

16 دی 1394 توسط پورابراهیم

آن که به کارهای مختلف مشغول شود از چاره جویی در باره کارها باز ماند .

من دنیا را طلاق داده ام .خدای بزرگ   مرا در آتش عشق و محبت سوزاند .مقیاسها و معیارها ی جدید بر دلم گذاشت و خواسته های عادی و مادی و شخصی در نظرم حذف شد .روزگاری گذشت که دنیا و مافیها را سه طلاقه کردم و از همه چیز خود گذشتم از همه چیز گذشتم ،و با آغوش باز به استقبال مرگ رفتم و این شاید مهمترین و اساسی ترین پایه پیروزی من در این امتحان سخت باشد

مناجات شهید چمران



 نظر دهید »

میلاد رسول مهربانی ها مبارک جامعه نبوی

05 دی 1394 توسط پورابراهیم

قطعا برای شما در اقتدا به رسول خدا سر مشقی نیکوست کبرای آن کس که به خدا و روز باز پسین امید دارد و خدا را فراوان یاد می کند . سوره احزاب 0ایه 2

در نخستین سال ورود پیامبر اکرم صلی الله به مدینه یکی از مهمترین ابتکار ها و راهبرهای مهم حضرت در به کارگیری عامل وحدت دینی واقع می شود ,پیوند (عقد)مواخات بین کلیه مسلمانان اعم از زن و مرد ؛رسوا خدا صلی الله علیه و اله در یک مجلس عمومی می فرماید :نا خوافی الله اخوین اخوین ))

این پیمان همگانی تنها بر اساس نفی انگیز ه های قومی و قبیله ای و بر محور حق و همکاری اجتماعی شکل گرفت چه این که انما المومنین اخوه فاصلحوا بین اخویکم و اتقو الله لعلکم ترحمون (حجرات /10 )پیا مبر اکرم اسلام بین هر مهاجر و یکی از مردم مدینه عقد برادری بست و در یک انکاره تاریخی حضرت علی را در دنیا ئ اخرت برادر خود خواندکه انه منی و انا منه به هر ترتیب ,این تصمیم آگاهانه ،کار آمد ترین ابزار تحقق الفت فراگیر در جامعه آن زمان بود که نشان از همه کوشش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای پیدایش یک تعلق اجتماعی بالنده در محور ایمان به خدا داشت .

 

 نظر دهید »

تبرج و خود نمایی

02 دی 1394 توسط پورابراهیم

   

 

 

 

    تَبَرَّج» به معناى خودنمايى و آشكار ساختن زينت در برابر مردم است، و به مفهوم نماياندن چيزي كه بايد پوشيده باشد و اساساً به چيزهايي گفته مي‌شود. كه بين چيزهاي ديگر زودتر ديده مي‌شوند و به چشم مي آ‌يند.
در قرن كريم در آيه 33 سوره مباركه احزاب چنين مي‌خوانيم:وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَي يعني و در خانه‌هايتان قرار: و گيريد و مانند روزگار جاهليّتِ قديم زينتهاي خود را آشكار مكنيد .اين تذكر خطاب به زنان نازل شده و آنان را از اينكه در كوچه و بازار به خودنمايي و ابراز راستگي‌هاي خود بپردازند نهي مي‌كند و با بياني محكم و به دور از هرگونه تساهلي پايان دادن به اين گونه رفتارها را از زنان مسلمان طلب مي‌كند.
«تَبَرَّج» به معناى خودنمايى ، و از مادّه «برج» گرفته شده كه در برابر ديدگان همه ظاهر است.همان گونه كه برج در ميان ساختمان‏هاى ديگر جلوه‏ى خاصّى دارد.اگربه ريشه اين كلمه كه واژه برج است دقت كنيم به مفهوم نماياندن چيزي كه بايد پوشيده باشد و اساساً به چيزهايي گفته مي‌شود. كه بين چيزهاي ديگر زودتر ديده مي‌شوند و به چشم ميآ‌يند؛ مثلا بروج به همه ستارگان گفته نمي‌شود بلكه به ستارگاني اطلاق مي‌شود كه پرنورترند و در ميان ستارگان زودتر ديده مي‌شوند.
. چنانكه در بيان معناي لغوي واژه تبرج اشاره شداين لغت به مفهوم نماياندن و نمايش دادن هر چيزي است كه پوشاندن آن لازم است و وقتي به اين صورت خطاب به زنان به كار رفته و ابتداءً از آنان مي‌خواهد كه در خانه هاي خود آرام گيرند قطعاً به اين معنا خواهد بود كه زنان مۆمن بايد زيورها و زيبايي‌هاي خود را از مردان نامحرم بپوشانند و از ارائه آن به هر عنوان و بهانه اي پرهيز كنند.

تبرج جاهلیت چگونه بود .
اما مگر تبرج در جاهليت به چه صورت بوده است كه خداوند آن را براي زنان مسلمان و زناني كه به دين او منسوبند نمي‌پسندد؟ در پاسخ به اين سۆال بايد گفت:
وقتي به كتاب‌هايي كه پيرامون اين موضوعات نوشته شده و عادات جاهلي اعراب را چه در مردان و چه در زنان بررسي كرده‌اند مراجعه مي‌كنيم در مي‌يابيم كه زنان عرب پيش از اسلام در شبه جزيره عربستان معمولاً پيراهن‌هايي مي‌پوشيدند كه به طور كامل سينه و گردن آنان را نمي‌پوشاند و از سويي هم، خمار يا همان روسري‌هاي خود را از پشت سر و گوش آويزان مي‌كردند به گونه‌اي كه گوش و گردن و بخشي از سينه آنان پيدا بود و گاه خلخال‌هايي به پا مي‌كردند كه در هنگام راه رفتن صدا مي‌كرد و مردان بيگانه را متوجه عبور نان مي‌نمود و خودنمايي‌هايي از اين دست كه توضيح دقيق‌تر آن‌ها در كتب مربوط موجود است ..
قرآن از زنان مۆمن مي‌خواهد كه عادات جاهلي را كنار گذاشته و خويشتن را به سنت‌هاي ديني آراسته كنند،‌ و چنان در جامعه رفت و آمد كنند كه چشم نامحرمان را به سوي خود جلب ننمايند،‌ آرامش رواني جامعه را با خودنمايي‌هاي خود مخدوش نسازند و نيروي فعال جامعه را كه تمركزشان بايد صرف توليد و پيشرفت جامعه اسلامي شود با خودخواهي و بي مسئوليتي متوجه خود نسازند و از سرعت چرخه تلاش و توليد نكاهند.
آیاتی در مورد خود نمایی و تبرج

قرآن در دو آیه از آیات حجاب، از تبرّج و خودنمایی زنان صحبت كرده و آن را محدود به محیط خانواده كرده است. در یك جا می‏فرماید: (وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی) (احزاب: 33) ای زنان (در برابر نامحرم) ظاهر نشوید و خودنمایی نكنید؛ مانند خودنمایی دوران جاهلیت نخستین؛ در آیه دیگر می‏فرماید: (غَیْرَ مُتَبَرِجاتٍ بِزینَهٍ) (نور:60) زنان، (در برابر نامحرمان) با زینت‏هاوآرایش‏هایشان‏خودنمایی‏نكنند.

قرآن در این آیات فقط زنان را از تبرّج و خودنمایی و به نمایش گذاشتن جاذبه‏های جنسی خود در برابر نامحرم نهی كرده و از تبرّج مردان سخنی نگفته است. از ظاهر این مطلب فهمیده می‏شود كه غریزه خودنمایی و تبرّج از ویژگی‏های خاص زنان است و در مردان وجود ندارد.

خود نمایی و تبرج ازمنظر روایات
در روایات نیز از وجود غریزه خودنمایی یا تبرّج در زن سخن گفته شده است. برای مثال امام علی(علیه‌السلام) می‏فرماید: «خداوند زنان را از سرشت مردان آفریده، از این‏رو، تمام همّت خود را در جذب مردان و نزدیك شدن به آن‏ها صرف می‏كند».(وسائل الشیعه)

در مورد كاركرد این غریزه در زنان، می‏توان گفت: وجود این غریزه برای متمایل كردن مرد ـ جنس مذكر ـ به زن ـ جنس مؤنث ـ است تا بدین‏وسیله، مقدّمات ازدواج و زندگی مشترك را بین آنان فراهم كند.

غریزه خودنمایی و خودآرایی مانند سایر غرایز آدمی، نیازمند قانونمندی و كنترل است؛ یعنی باید از افراط و تفریط در آن پرهیز شود؛ زیرا عدم كنترل این غریزه، چه از لحاظ افراط و چه از لحاظ تفریط، برای زن زیانبخش است و سلامتی او را به خطر می‏اندازد. از این‏رو، در دین اسلام برای این غریزه حد و حدود ویژه‏ای تعیین شده است و همان‏گونه كه آزادی بی‏حد و حصر آن ممنوع گردیده و برای كنترل آن حجاب واجب شده، بی‏توجهی به آن نیز مذموم شمرده شده است.

در حدیثی از پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) در مورد ویژگی‏های بهترین زنان نقل شده است كه فرمودند: «بهترین زنان شما زنی است كه بسیار با محبت باشد، عفیف و پاك‏دامن باشد، نزد اقوامش عزیز و محترم باشد، با شوهرش متواضع و فروتن باشد، برای او خودآرایی و تبرّج داشته باشد و در برابر نامحرم عفیف باشد.» (اصول کافی) در این حدیث، دقیقا به همان تبرّجی كه قرآن آن را برای زن در مقابل نامحرم ممنوع كرده، نسبت به شوهرش سفارش شده است

 نظر دهید »

lمسافر خسته زجا برخیز

06 آذر 1394 توسط پورابراهیم
  • ای مسافر خسته زجا برخیز                                                                    سر تا پاشوق دیدار رضا برخیز
  • محزون ،دل شکسته ذکر بر لبت نشسته                                                  پور عمگسار علی چشم ره راهت نشسته
  • چو عطر شاه خراسان آید برخیز                                                             این سفر مشکل چه آسان آید برخیز
  • همه کائنات محو لطف و کرم رضایند برخیز                                                محو تماشای حسن رضایند برخیز
  • سلام وصلوات ملائکه سوی تو آیند برخیز                                                     اب و اینینه و قرآن پیش تو آیند برخیز
  • ملائکه فوج فوج به صف نشسته اند برخیز                                                  راه خراسان را آذین بسته اند برخیز
  • به دیدار عالم آل محمد می رویم برخیز                                                    زیارت یادکار احمد نی رویم برخیز
  • خاک خراسان ز معرفت صیقا شده برخیز                                               آرامگاه پاره تن حیدر شده بر خیز
  • گر نکنی رضا را زیارت از عزل تا ابد                                                       می کنی خویشتن را ندامت
  • زوار رضا پیش خدا آبرو دارند برخیز                                                      دست دامن زهرا هزاران آرزو دارند برخیز
  • همه بانوان خراسان مهریه به مهر رضا بخشیدند                                             بس که زشاه خراسان جود و سخا دیدند
  • گویا کوهراز انسان حیدر شنیدند                                                  آنگاه که اهل نیشابور هزاران قلم به دست دیدهاند
  • حدیث سلسله الذهب نوشته اند                                                     به لوح زرین دل ،سخن ابو تراب نوشته اند
  • بارگاه یاد گار کریمان اینجاست برخیز                                           خریدار غلامان و اسران اینجاست برخیز
  • دیدار صحن و سرای رضا جان را صفا میدهد برخیز                         نگاهش چشم و دل را جلا می دهد برخیز
  • جون جدغریبش یتیم نواز است بر خیز                                      رضا غریب نواز است بر خیز
  • امام انس و جان است رضا بر خیز                                            فرزند نازنین مرتضی است بر خیز
  • یوسف خراسان است رضا                                                      عزیز ملک ایران است رضا
  • بی نام رضا کلبه احزان است اینجا                                         همنام رضا روضه رضوان است اینجا
  • سراینده شعر فهیمه رجبی طلبه پایه اول                                    مدرسه علمیه فاطمیه (س)رودسر

 

 نظر دهید »

هفته بسیج گرامی باد ((((بسا کسانی که آمدن روز را بیند ولی رفتنش را نبیند و بسا کسی که مردم در آغاز شب بر او رشک برند و در پایان شب بر او عزا دارند

03 آذر 1394 توسط پورابراهیم

وضعیت مردم حجاز ،قبل از بعثت پیامبر (صلی الله علیه واله )به نقل از حضرت علی (علیه السلام )

گواهی می دهم که محمد (صلی الله علیه و اله بنده فرستاده اوست . هنگامی او را مبعوث فرمود که مدم در گرداب جهالت فرو رفته بودند و در حیرت و سرگردانی به سر می بردند .هلاکت آنان را مهار کرده و به سوی خود می کشید و گمراهی بر جان و دلشان قفل زده بود .

 نظر دهید »

هفته کتاب کتابخوانی گرامی باد

03 آذر 1394 توسط پورابراهیم

چون سختی به نهایت رسد گشایش آید و چون حلقه های بلا تنگ گردد،آسودگی فرا رسد .حکمت 343

زنان یاری دهنده امام زمان ،عج

در آستانه ظهور امام ،حوادث شگفت انگیزی اتفاق می افتد که یکی از آنها بازگشت گروهی از مومنان واقعی برای درک و تماشای عظمت و شوکت جهانی اسلام خواهد بود ،البته عدهای از کافران بد طینت نیز در این میان پیش از آخرت به دنیا باز می گردند تا به سزایاره ای از اعمال ننگین خود برسند .

رجعت کنندگان

روایاتی که رجعت کنندگان را معرفی می کند ،به دو دسته تقسیم شده اند :ا1- امام صادق (علیه السلام )فرموده است :همانا رجعت عمومی نیست ،بلکه خصوصی است بر نمی گردند مومنان خالص و کفار محض

2- بعضی از روایات ،رجعت کنندگان را با اسم و مشخصات معرفی می کند .

در منابع معتبر نام 13 زن آمده است که در هنگام ظهور امام مهدی (عجا الله تعالی فرج الشریف زنده خواهند شد و در لشکر امام به مداوای مجروحان جنگی و پرستاری بیماران خواهند پرداخت .در روایتی آمده است که امام صادق (علیه السلام )فرمود :همراه مهدی سیزده زن خواهند بود .مفضل  بن عمر از حضرت پرسید :آنها را برای چه کاری می خواهد ؟حضرت فرمود : برای مداوای مجرو حان و رسیدگی به مریض ها :همان گونه که وقتی همراه پیامبر بودند ,چنین می کردند :مفضل پرسید :نام آنها را بفرمایید .حضرت فرمود : قنوا ءدختر رشید هجری ،ام ایمن ،حبابه و البیه سمیه مادر عمار بن یاسر ،زبیده ،ام خالد احمسیه ،ام سعید حنفیه ،صبانه ما شطه و ام خالد جهنیه .

 نظر دهید »

وای از دمی که زینب به کربلا رسیده بود وقتی رسیده بود که خنجربریده بود

01 آذر 1394 توسط پورابراهیم

آثار وجودی امام زمان

امید بخشی

در میدان های نبرد ،تمام کوششش سر بازان زبده و فداکارمعطوف این امر است که پرچم سپاه ،در برابر حملات دشمن همچنان در اهتزار باشد ،و متقابلاسربازان دشمن دائما می کوشند که پرچم آنها ارا سرنگون سازند ،چرا که بر قرار بودن پرچم ،مایه دلگرمی سربازان و تلاش و کوشش مستمر آنهاست .همچنینن وجود فرمانده لشکر در مقر فرماندهی -هر چند ظاهر ا خاموش و ساکت باشد -خون گرم و پر حرارتی دزر عروق سربازان به گردش در می اورد و انها را با تلاش بیشتر وا می دارد که فرمانده ما زنده است و پرچممان در اهتزازااما هر گاه خبر قتل فرمانده در میان سپاه پخش شود ،یک لشکر عظیم با کارایی فوق العاده ،یک مرتبه روحیه خود را می بازد و متلاشی می گردد.

 نظر دهید »

تپنده ترین نام در رگ هستی . . .

01 آذر 1394 توسط پورابراهیم

عشق آنجایی طلوع خواهد کرد که عقل تسلیم باشد، اما …

اوج عاشقی، انسانیت و معرفت جایی است که عاقل ترین انسانها عاشق ترین می شوند.

آنجاست که جز جلوه ی الهی چیزی نمی روید…

لحظه های ناب زندگی ام لحظه ایست که قلبم با همه ی جراحتش جولانگه تپنده ترین نام در رگ هستی می شود.

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

خوشا به حال دل بی شکیب بعضی ها،هزار غبطه به حال عجیب بعضی ها،قنوت وترسحر در جوار شش گوشه !

طبیب حاذق درد غریب بعضی ها! نصیب همچومنی ،مهرتربت و حسرت!

برات کرب وبلا ،هی نصیب بعضی ها…

دلم شکسته خدایا! مرا اجابت کن …

به حق حرمت امن یجیب بعضی ها….

 نظر دهید »

نعمت های خدا را به نقمت تبدیل نکنیم

12 آبان 1394 توسط پورابراهیم

؟!
مگر ما انسان ها می گذاریم، همه از نعمت های خدادادی یا ساخته ی بشر استفاده کنند و راحت زندگی کنیم؟!
نعمت های خدا را برای خود نقمت می کنیم؟!
مسلمان ها از جهتی که مسلمان هستند چنین نمی کنند، بلکه از جهت حیوانیت، یا بشریّت می کنند (نه از جهت انسانیّت و مسلمان بودنشان) و هر کدام گناه را به گردن دیگری می اندازند؟!
مگر همین بشر نیست که در روستاهای محروم با نان خشک تغذیه می کند؟!
انسانی که نان خشکی او را سیر می کند، و یا با سبزی و ماست و پنیر می تواند زندگی کند، این همه حرص و طمع به دنیا و مال دنیا برای چه؟!
چه کسی برای همیشه شاه بوده است؟
خداوند این کارها را می کند تا بشر بداند که از ناحیه ی خودش نیست و امور به دست دیگری است.

 نظر دهید »

نعمت های خدا را به نقمت تبدیل نکنیم

12 آبان 1394 توسط پورابراهیم

؟!
مگر ما انسان ها می گذاریم، همه از نعمت های خدادادی یا ساخته ی بشر استفاده کنند و راحت زندگی کنیم؟!
نعمت های خدا را برای خود نقمت می کنیم؟!
مسلمان ها از جهتی که مسلمان هستند چنین نمی کنند، بلکه از جهت حیوانیت، یا بشریّت می کنند (نه از جهت انسانیّت و مسلمان بودنشان) و هر کدام گناه را به گردن دیگری می اندازند؟!
مگر همین بشر نیست که در روستاهای محروم با نان خشک تغذیه می کند؟!
انسانی که نان خشکی او را سیر می کند، و یا با سبزی و ماست و پنیر می تواند زندگی کند، این همه حرص و طمع به دنیا و مال دنیا برای چه؟!
چه کسی برای همیشه شاه بوده است؟
خداوند این کارها را می کند تا بشر بداند که از ناحیه ی خودش نیست و امور به دست دیگری است.

 نظر دهید »

نعمت های خدا را به نقمت تبدیل نکنیم

12 آبان 1394 توسط پورابراهیم

؟!
مگر ما انسان ها می گذاریم، همه از نعمت های خدادادی یا ساخته ی بشر استفاده کنند و راحت زندگی کنیم؟!
نعمت های خدا را برای خود نقمت می کنیم؟!
مسلمان ها از جهتی که مسلمان هستند چنین نمی کنند، بلکه از جهت حیوانیت، یا بشریّت می کنند (نه از جهت انسانیّت و مسلمان بودنشان) و هر کدام گناه را به گردن دیگری می اندازند؟!
مگر همین بشر نیست که در روستاهای محروم با نان خشک تغذیه می کند؟!
انسانی که نان خشکی او را سیر می کند، و یا با سبزی و ماست و پنیر می تواند زندگی کند، این همه حرص و طمع به دنیا و مال دنیا برای چه؟!
چه کسی برای همیشه شاه بوده است؟
خداوند این کارها را می کند تا بشر بداند که از ناحیه ی خودش نیست و امور به دست دیگری است.

 نظر دهید »

اللهم بحق الحسین اشفی صدر الحسین به ظهور الحجه ایام بر شما تسلیت ((چرا محرم در عاشورا برپا شد ))

12 آبان 1394 توسط پورابراهیم

اسلام که یک دین اجتماعی بود، هر ادب و سنت ملی که مخالف با عقل و شرع نبود، حفظ می‌کرد، در دوره اسلام ماه‌های حرام مورد احترام تمام قبایل بود، جز آنکه بنی‌امیه چون بر کرسی ریاست نشستند، نه تنها آداب و سنن دین اسلام را محو کردند، بلکه آداب و رسوم ملی عرب را هم زیر پا گذاشتند
خواست خدا وقوع حادثه عاشورا در ماه محرم نبوده تا از فلسفه آن سؤال شود، بلکه خواست خدا این بوده که این حادثه در ماه محرم واقع نشود، زیرا خداوند از وقوع جنگ و خونریزی در ماه‌های حرام از جمله محرم کلاً منع فرموده است.

به گزارش فارس، یکی از سؤالاتی که پیرامون عاشورا مطرح می‌شود، این است که محرم جزو ماه‌های حرام است، پس چرا امام حسین(ع) در این ماه جنگ کرد؟ اصلاً فلسفه اینکه خدا خواست تا واقعه عاشورا در این ماه باشد، چیست؟

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم این گونه پاسخ می‌دهد:

پیش از اسلام در میان ماه‌های قمری چهار ماه(رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم) حرام بوده که در آن بر طبق سنت حتی در جاهلیت جنگ و خونریزی حرام و پیکار در آن زشت شمرده می‌شد و هر قبیله‌ای هم که با هم جنگ داشتند، مانند: اوس و خزرج که 120 سال با هم نزاع و پیکار می‌کردند، در این چهار ماه متارکه می‌کردند.

اسلام که یک دین اجتماعی بود، هر ادب و سنت ملی که مخالف با عقل و شرع نبود، حفظ می‌کرد، در دوره اسلام ماه‌های حرام مورد احترام تمام قبایل بود، جز آنکه بنی‌امیه چون بر کرسی ریاست نشستند، نه تنها آداب و سنن دین اسلام را محو کردند، بلکه آداب و رسوم ملی عرب را هم زیر پا گذاشتند، لذا مورخین عرب آن‌ها را از نژاد عرب نمی‌شناسند.[1]

وقتی معاویه مرد و یزید بر اریکه قدرت تکیه داد، طی فرمانی به والی مدینه نوشت، حتماً از حسین … بیعت بگیر و اگر از بیعت امتناع ورزید، گردنش را بزن و سرش را نزد من بفرست.[2]

امام(ع) در شب 27 رجب با بیم و امید مدینه را به قصد مکه پشت سرگذاشت و پس از پنج ماه توقف در مکه، در روز هشتم ذی‌الحجه که حجاج برای رفتن به عرفات آماده می‌شوند، به این جهت که خون پاکش در مراسم حج در حال احرام در ماه حرام و در حرم امن الهی، توسط 30 نفر مأموری که حکومت برای ترور آن حضرت آماده کرده بود، به زمین ریخته و حرمت حرم امن خدا و ماه حرام شکسته نشود، مکه را به قصد کوفه ترک گفت و سر دو راهی کوفه راه را بر او بستند و او را به سوی کربلا بردند.

امام با آنکه علم به شهادت خود داشت، می‌خواست امیر و لشکر کوفه را در توجه به این ادب ملی و دینی نگاه دارد، بلکه برای حفظ سنن قدیمی و تاریخی یعنی احترام ماه محرم جنگ نکنند، ولی پسر مرجانه ابن زیاد احترام این ماه را نگاه نداشت و دستور داد در روز دهم محرم خون پاکیزه‌ترین نفوس قدسی را بریزند.[3]

«عمر بن سعد» فرمانده سپاه یزید بن معاویه می‌خواست روز نهم محرم برخلاف نص صریح و اکید قرآن، مبادرت به جنگ کند و با حسین(ع) بجنگد، امام به منظور ممانعت از وقوع جنگ در ماه حرام، آیات مربوط به قدغن بودن در ماه‌های حرام از جمله ماه محرم را نوشت و به وسیله یکی از برادران خود، برای عمر بن سعد فرستاد که خداوند جنگ را در ماه‌های حرام قدغن کرده و اینک محرم‌الحرام است و شما که می‌خواهید با من در این موقع بجنگید، علاوه بر اینکه به روی یکی از مردان حق شمشیر می‌کشید، بر خلاف نص قرآن رفتار می‌کنید و من این حرف را از بیم کشته شدن نمی‌زنم، بلکه از این جهت یادآوری می‌کنم که عملی بر خلاف نص صریح قرآن به انجام نرسد.[4]

ولی عمر سعد کاری که کرد، جنگ را تا روز عاشورا تأخیر انداخت و در روز عاشورا به سپاه خود دستور داد: ای لشکر خدا سوار شوید و بهشت بر شما بشارت باد و آن گاه همراه تعدادی به طرف خیمه‌گاه ابی عبدالله الحسین(ع) جلو آمد و با پرتاب تیر حمله را آغاز کرد و به سپاه خود گفت: نزد امیر شاهد باشید، اول کسی که به حسین تیر زد من بودم.[5]

 

 نظر دهید »

فرارسیدن ماه رسول خدا بر شما دوستداران پیامبر مبارک باد

29 اردیبهشت 1394 توسط پورابراهیم

در مراقبات ماه شعبان برای سالک خداوند متعال یکی از منازل عمر محسوب می شود و ان شانی والا و فضیلتی بزرگ دارد و شبی ار شبهای قدر در ان واقع شده است و مولودی در ان به دنیا امده است که خداوند به سبب او به ظلم های واقع شده از اولیاءاو انبیا و اصفیایش از زمان هبوط ادم (غ) به زمین وعده یاری و نصرت داده است که به وسیله او زمین را از عدل و داد پر خواهد نمود پس از اینکه از ظلم وستم پر شده باشد در عظمت این ماه همین بس که ماه رسول خدا است و ان حضرت در خصوص ان فرمود000:شعبان ماه من است خداوند رحمت کند کسی را که مرا در ماهم یاری رساند

 نظر دهید »

رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س)بر امام رضا (ص) بر شما رهپویان ولایت تسلیت

11 بهمن 1393 توسط پورابراهیم

امیرالمومنین در نهج البلاغه می فرمایید :اولیائ خدا آنانند که در این عالم زنده هستند ولی شناخته نمی شوند وقتی هم می میرند هیچ کس نمی فهمد که کسی از روی زمین کم شده .و انسان دشمن ان چیزی است که نمی فهمد .

 

محبت و مودت نسبت به من و اهل البیت در هفت جای بسیار هولناک نافع و سود مند و نجات بخش است .1 هنگام مرگ و جان دادن 2- در عالم قبر 3- هنگام زنده شدن مردگان در روز قیامت 4- هنگام در یافت نامه عمل 5- هنگام حساب 6- هنگام سنجیدن اعمال بر ترازوی عدل و قسط الهی 7- هنگام عبور از پل صراط که از روی جهنم می گذرد .

 نظر دهید »

السلام علیکیا السلام علیک یا ابا عبدالله

20 آبان 1393 توسط پورابراهیم

. قران شفائ و رحمت برای مومنان

ایه ی شریفه نشان می دهد که این قران ،منشاءو منبع اسمانی و الهی دارد و به زمین و زمینیان مربوط نیست و مستقیما نازل شده ای از جانب پروردگار جهانیان است و حتی جبرییل امین که مقربترین ملائکه نزد خداوند است ؛او هم دخالتی در قران ندارد او واسطه ی در تنزیل است .

تنزیل کار خدا و واسطه اش جبرئیل است که به قلب پیغمبر اکرم برساند .خود پیغمبر هم دخالتی در قران ندارد .او وظیفه ی تبلیغ دارد که وحی خدا را به بندگان خدا ابلاغ نماید .

 نظر دهید »

ماهواره ، تغییر سبک زندگی

19 مهر 1393 توسط پورابراهیم

بی تردید پخش فیلمهایی که امروزه از شبکه های رسانه ای خصوصا ماهواره ها پخش میشود با ترفندهای خاص توانسته جوانان بسیاری را به خود جذب وآنها را از هدف اصلی زندگی دور کند تا آنجا که در این سالها صنعت پوشاک ولوازم آرایش نیز گسترش قابل توجه پیداکرده و بسیاری از بازار های جهان را در دست خود گرفته و شاهد واردات بیش از حد لوازم آرایش و پوشاک به کشور شده. این اتفاق با توجه به رشد و گسترش رفاه اقتصادی در جهان و تغییر سبک زندگی مردم طبیعی جلوه نموده و این رویدادبا گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند تلوزیون و ماهواره مسائل نو وجدیدی را برای کشور هایی که تنها پذیرنده و دریافت کننده ظواهر اقتصادی و فرهنگی غرب بودند ایجاد کرد.
بیشترین تماشاگران این شبکه ها جوانان به خصوص زنان هستند و این شبکه هاهر روز در پی تعریف نقش جدیدی برای زن و جوان در عرصه جامعه و تحولات آنان می باشد.برای صاحبان پول و ثروت نیز این فرصت فراهم آمد که با ایجاد تعریف های جدید از هویت ،بازار پولساز و سود آوری را برای خود ایجاد کنند چرا که این دو قشر همیشه در پی کسب تعریف های جدید از هویت خویش و پیرامون آن بوده اند. پس ارائه مد ها و الگوهایی جدید ،آرایش چهره و ژست هایی به اصلاح روز جامعه و استفاده از وسایل لوکس و تجملاتی درخانه نوعی بستر سازی برای اینگونه افراد به منظور ابراز وجود آنها در جامعه بوده به طوریکه از دهه1340(1960)
شاهد شکل گیری پدیده مد و مد گرایی در غرب می باشیم.پدیده ای که از آن زمان تاکنون تاثیرات مثبت و منفی فراوانی بر جوامع مختلف سراسر جهان داشته است.

 نظر دهید »

غدیر بر عاشقان مبارک باد

16 مهر 1393 توسط پورابراهیم

افتخار و سربلندی و سعادت مادر طول تاریخ نیز به همین اعتقاد بودهاست ،غدیر رمز بقای ارکان و اسقرار ماست و این دژاستوار و همیشه پا بر جا هیچ قدرت باطلی قابل تخریب نیست .

 نظر دهید »

ماهواره وبلوغ زودهنگام

15 مهر 1393 توسط پورابراهیم

متاسفانه آنچه که دراین قسمت جا دارد به آن پرداخته شود پارازیت هایی است که اگرازآن غافل شویم چه بسا سرمایه عظیمی ازملت به هلاکت خواهد رسید وخیل بیشماری ازجوانان ونوجوانان درگرداب حاصل ازآن گرفتارخواهند شد وآن جنگ نرم رسانه ای برضد جوانان ایرانی است که درظاهرومحتوا هرروزگسترده ترمی شود وابعاد وسیعی پیدا کرده تاجائیکه افزایش تاثیرپذیری جنسی، مخدوش نمودن رابطه فرزندان دختروپسردرخانواده وعادی جلوه دادن صحنه ها ی جنسی دختروپسرقبل ازدواج تا حد باردارشدن دخترخانواده، خشونت درجوانان ونوجوانان به خصوص ازطریق موزیک ویدیوهای خاص وپی ریزی وایجادآمادگی ذهنی تفکرشیطان پرستی درنوجوانان وجوانان ودریک کلام ترویج خانواده های بی سامان ولجام گسیخته درمقابل ساختارسنتی خانواده ایرانی است . این پارازیت ها ( شبکه های ماهواره ای یافیلم های غیراخلاقی ) به دنبال ترویج احساس آزادی مطلق یا همان لیبرالیسم جنسی هستند وقتی این فیلم ها ازطریق ماهواره به طوررایگان دراختیارخانواده ها قرارمی گیرد و باعث ایجاد فضای آزادی مطلق برای فرزندان بدون نظارت پدرومادرمی شود چیزی جزحویت زدایی ازمفهوم خانواده ها نیست. دیدن صحنه های نا به هنجارغیراخلاقی درپارک ها یا حتی درمحافل خاندادگی، جشن های عروسی و… رهاورد این شبکه هاست که اگرآن ها را نادیده بگیریم حاصلش چیزی جز بی بندوباری که درسال های قبل ازانقلاب درایران توسط خاندان پهلوی ترویج شد که صدای ملت را درآورد ندارد حال چرا دلمان به حال جوانان معصوم این سرزمین نمی سوزد تاجائیکه همه مسائل را به پای به روزشدن جامعه می گذاریم ومعتقدیم هرچه جوان آزادترباشد واین حریم ها تاحدی کوتاه شود نتیجه مثبتی خواهد داشت ولی پاسخ تمامی افراد به اصطلاح روشنفکروآزادی خواه همان سراب هایی است که امروزدرصفحات حوادث وروزنامه وتیترهای درشت رسانه ای شاهد آن هستیم که فضای سالم تحصیلی را دردانشگاه ها درگیرخود کرده است وحتی نوجوانان جامعه را دربسترخود کشیده، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل ازازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی درروابط جنسی دختروپسرنیزیکی دیگرازنسخه های جدید این شبکه های تلویزیونی است. درنتیجه تضعیف باورهای مذهبی، زدودن حیا وتعهد درخانواده ودین زدایی جوانان نتیجه این سریال ها وفیلم های ماهواره ایست که تلاش می کنند زیورعفاف را باعنوان یک عامل مخرب جلوه دهند وتعهد وپایداری افراد خانواده را نسبت به هم ازبین ببرند.
رمضانی،پایه ی اول

 نظر دهید »

برکه افتاب غدیریان غدیر بر شما مبارک

15 مهر 1393 توسط پورابراهیم

غدیر نامی مقدس و آشنا برایهمهی اشنایان با تاریخ اسلام و پیروان راستین اهل البیت عصمت و طهارت است .غدیر رکن و اساس ایمان امتی است که ان را شرط پذیرش و قبول توحید خویش در پیشگاه الهی می داند و بنا به فرموده ی رسول اکرم اسلام معتقد است که جز با ولایت امیرالمومنین علی (ع)نمی توان به رضایت الهی رسید و چشم به باغشتان های بهشت گشود .

 نظر دهید »

ماهواره تا چه حد در رسیدن به اهداف خود در کشورهای اسلامی موفق بوده است؟

07 مهر 1393 توسط پورابراهیم

اگر دیروز نظام استکبار جهان با تکیه بر مطالب صرفا سیاسی نظیرتحلیل های سیاسی سیاست مداران ایرانی و یا وارونه جلوه دادن اخبار داخلی سعی در رسیدن به اهداف شوم خود داشتند ولی با برنامه های رادیویی چون کنکاش یا تلویزیونی چون موج یا پندار در رسانه ملی سعی شد تا این آگاهی ها به مردم داده شود و با تحلیل درست و تیزبینانه کارشناسان پرده از دروغ های آنها برداشته شود. ولی امروزهمین شبکه ها به پشتوانه نظام استکبار جهانی فکر تازه ای در رسیدن به آرزوهای دیروز خود دارند و امروزه با توسل به فرهنگ و زیبا نشان دادن ضد فرهنگ ها یا ضد ارزش ها مخاطب را بدون آنکه متوجه شود به سمتی که خواست خودش است هدایت می کند وعقاید خود را به راحتی درروح وجانش تزریق می نماید وازهرراهی برای ضربه زدن به ما وهویت دینی ما ونیل به اهداف شوم خود بهره می برد. راه اندازی قارچ وارشبکه های ماهواره ای یکی ازراهبردهای دولت های غربی برای ازبین بردن فرهنگ دینی وروحیه اسلام خواهی ومقاومت درملت ها ازطریق بی بند وباری جنسی است که متاسفانه این راهبرد درعمل به اوج خود رسیده است . آنها با ترویج زندگی مادی وبی قید و بند جنسی، فروش دین، اخلاق و تک محوری کردن خانواده ومنسوخ کردن ازدواج و گسترش روابط آزاد درجامعه که مد نظرآنها بوده البته به دلیل حساسیت خانواده های ایرانی به کانال هایی که (پارازیت) به طورآشکارا هرزه گی می کنند این شبکه ها نتوانستند درمیان مردم ایران نفوذ کنند ازاین روبه شبکه هایی روآوردند که برهنگی درآنها خیلی زننده نباشد اما درعین حال با تاثیرروانی انحطاط آمیزی داشته باشد وباهمین ترفند قصد دارند به کیان خانواده ایرانی آسیب برسانند، لذا این خطراحساس می شود که استفاده نابجا وکنترل نشده آن توسط خانواده ها (صرفه نظرازقانونی بودن یا نبودن آن) می توانند مشکلات فرهنگی وتربیتی عدیده ای برای فرزندان این خانواده ها به وجودآورد که جبران آن غیرممکن باشد. سردار بهرام بیات معاونت نیوی ناجا واستاد دانشگاه دراین زمینه می گویید: ماهواره ها بیشترسعی دارندعقاید ومصادیقی را که درفیلم ها وسریال های آنها رخ می دهد را با آگاهی ازبیس های زیبایی شناسی ایرانی درجامعه ما ترویج می دهند که اکنون با توجه به نمونه هایی که عملکردآنها درجامعه مشاهده می کنیم میبینیم که چقدربا ظرافت عمل کرده اند.

رمضانی پایه اول

 نظر دهید »

شان مقام

03 مهر 1393 توسط پورابراهیم

شان ومقام انسان وابسته به کردار اوست .هرچهقدر عملکرد انسان پسندیده تر باشد و خدایی تر باشد شان و مقامش نیز واللتر و هرچه از ارزش های انسانی فاصله بگیرد به همان میزان از شان و مقامش کاسته می شود .حضرت فاطمه معصومه (ع)نمونه بارز این شان و مقام الهی است .از ان جا که این بانوی بزرکوار عبد مخلص خداوند و به مقام فناءفی الله رسیده بود ده ها سال قبل از ولادت این بانوی بزرگوار از سوی ائمه معصومین (ع)به ولادت جنین بانوی ارجمند مژده داده شده است .


 نظر دهید »

نماز معراج مومن

03 مهر 1393 توسط پورابراهیم

 نظر دهید »

نمایشگاه تجسمی شهید گمنام

03 مهر 1393 توسط پورابراهیم

 نظر دهید »

گرامی داشت هفته دفاع مقدس

02 مهر 1393 توسط پورابراهیم

به مناسبت اغازهفته دفاع مقدس 31/6/93حوزه علمیه فاطمیه (س) رودسر نمایشگاه تجسمی از شهدای گمنام جبهه های حق علیه باطل را بر پا نموده .سخنران این جلسه سردار پاسدار جناب اقای پور خرسند از سپاه پاسداران لنگرود بودند که از ایمان و ایثار فرماندهان جنگ و چگونگی درس گرفتن از فرماندهان شهید و جانباز در زندگی روز مره خودمان استفاده کنیم

 نظر دهید »

شهید عباسعلی اورچه

02 مهر 1393 توسط پورابراهیم

کاری بکنید که عاقبتتان بخیر باشد چون که چند سالی در این دنیا بیش نیستید .اگر اعمالتان خوب بود عاقبتتان هم خوب خواهد بود .ولی اگر همیشه به فکر \ول و مال دنیا باشید واز قیامت فرتموش کنید . بدانید که عاقبت بدی خواهید داشت .بترسیدازعذاب خدا که عذاب خداوند الیم است .

 نظر دهید »

وصیت نامه شهید حسین قاینی i

01 مهر 1393 توسط پورابراهیم

Ρپس ای همه ی ملت وظلوم ،خروش براورید و بپا خیزید که اگر خدای نا کرده این منافقین و این جنایتکاران شرق وغرب ،بر ما غلبه کنند .دمار از روزگارمان بر خواهند اورد .ولی ان ها باید بدانند که خودشان و یارانشان باید این ارزو را به کور ببرند .

 نظر دهید »

راهای تقویت اراده

01 مهر 1393 توسط پورابراهیم

اولین راهکار برای تقویت اراده این است که انسان اراده خود را به کار گیرد و ازاو،کار بکشد تا قوی شود.قوی بودن دست راست انسان ،نسبت به دست چپ،ؤید همین حقیقت است. معمولا انسان ها از دست راست خود بیشتر کار میکشند و دست چپ را در اولویت دوم به کار میگیرد. از این رو دست راست قوی تر و مهیا تر است .

راهکار دوم برای تقویت اراده عمل به دستورالعمل سوره مزمل است. باید دانست که همین دستورات بسیار در تقویت اراده انسان مؤثر است .مخصوصا بیداری در شب و رازو نیاز با خدای سبحان ،اراده قوی برای انسان به ارمغان می آورد.

سومین و مهم ترین راهکار تقویت اراده،اجتناب از گناه است .اگر انسان در مواقعی که زمینه ارتکاب به گناه دارد ،از گناه اجتناب ورزد به طور ناخودآگاه اراده ای قوی پیدا خواهد کرد.

انجام وظایف الهی نیز مقارن با اجتناب از گناه،از عوامل مؤثر در تقویت اراده به شمار میرد .اقامه نماز اول وقت،اهتمام به روزه داری خصوصا روزه مستحب،اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر و رعایت سایر مقررات الهی،تأثیر به سزایی در تقویت اراده انسان دارند. کسی که به عبادت خدا می پردازد ،به آرامش درونی دست می یابد و آرامش درونی ،یکی از مؤثرترین عوامل تقویت اراده است.

از عوامل دیگری همچون امیدواری ،مقاومت در برابر هوای نفسانی و مبارزه با عادات ناپسند،تلقین به داشتن اراده قوی،داشتن هدف روشن در زندگی،اعتماد به نفس و خود باوری و بهره گیری از سرگذشت انسان های با اراده،می توان به عنوان عوامل مؤثر در تقویت اراده نام برد.

 1 نظر

شان مقام

31 شهریور 1393 توسط پورابراهیم

شان ومقام انسان وابسته به کردار اوست .هرچهقدر عملکرد انسان پسندیده تر باشد و خدایی تر باشد شان و مقامش نیز واللتر و هرچه از ارزش های انسانی فاصله بگیرد به همان میزان از شان و مقامش کاسته می شود .

 نظر دهید »

مراسم افتتاحیه

30 شهریور 1393 توسط پورابراهیم

حوزه علمیه فاطمیه (س) رودسر در تاریخ 29/6/93 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه افتتاحیه مدرسه را با دعوت از مسولین شهر (فرماندار ،بخشدار ،شهردار،و سایر ارگانه و نهادهای شهر )و با حضور طلاب و موسس جناب حجه السلام والمسلمین حاج آقا دستجردی (امام جمعه محترم شهرستان رودسر و با حضور جناب حجه السلام والمسلمین حاج آقا انصاری (مدیر حوزه های علمیه خواهران در استان گیلان ) برگزارکرد . در ابتداءجلسه سرکار خانم پور ابراهیم مدیریت حوزه علمیه فاطمیه (س)گزارش مبسوطی از هدف حوزه های علمیه سراسر کشور و همچنین از حوزه علمیه رودسر دادند .ایشان در سخنان خود فرمودند :پشتوانه معنوی نظام ،جامع ،اجتماع و مردم حوزه های علمیه هستند. و جای خود، مردم هم پشتوانه حوزه های علمیه بودند این تعامل همیشه بوده وهست .جامعه نیاز دارد به زنان مطهره که با نقش کلیدی خود در گسترش فرهنگ اسلامی تربیت فرد کوشاباشند .در ادامه وی گفت :حوزه علمیه فاطمیه در 17 دوره فارغ التحصیل داشته و سال تحصیلی امسال را با 244 طلبه شروع کردیم و از محضر 16 استاد بهره می بریم و در دو مرحله تمام وقت و پاره وقت که روز های زوج هفته،از ساعت 2 الی 6 عصر از کلاسها بهره می برند .در ادامه برنامه جناب حجه السلام و المسلمین حاج اقا انصاری فرمودند :حوزه های علمیه را می توان قدمت انها را به زمان امام صادق (ع)دانست در حوزه های علمیه علاوه بر اینکه معارف اسلامی اموزش داده می شود تکیه بر اخلاق ،تذکیه ،تهذیب نفس را اساتید ما همواره به ما یاد می دا دند که همراه با علم و اخلاق باید پیشرفت علمی باشد. اگر در دستی کتاب علمی می باشد به همان مقدارباید کتاب اخلاقی بخوانیم .
البته انچه حوزه های علمیه را از مراکز دیگر جدا می کند همین مساله است .حوزه های علمیه امروز مسولیت شان از هر زمان دیگر بیشتر است .
حوزه های علمیه عهده دار پاسخ گویی مسائلی از معارف اسلامی هستند .این مسائلی که هم اکنون در اینتر نت و شبکه های مجازی به اسلام هجوم اورده اند و علیه دین انجام می دهند حوزه های علمیه باید در پاسخ گویی به انها مجهز باشند .
در ادامه ایشان فرمودند :حوزه علمیه خواهران رودسر از جهت عمرانی و ساختمانی و از جهت علمی برتر می باشد از سایر حوزه های استان گیلان و می طلبد به اینکه مدرسه رودسر را باید به انجا برسانیم که ما شاید ان باشیم که در مورد این مدرسه در سطح اموزشی ،پژوهشی و قرآنی مقام اور در سطح کشور باشد . ………. انشاءالله

 

 

 نظر دهید »

سعه صدر

30 شهریور 1393 توسط پورابراهیم

یکی از وظایف بزرگ مسلمانان که متاسفانه در جامعه کمرنگ شده است .انتقاد می باشد .انتقاد سازنده باید جایگزین گناهانی نظیر غیبت ،تهمت و زخم زبان باشد تا جامعه سالم بماند وپیش رفت کند /.
مسلمانان در خانواده و اجتماع باید مثل آینه نواقص همدیگر را ببیند و در راستای رفع نقا یص و اصلاح کمبود ها و نارسایی ها ،به یکدیگر تذکر دهند .ولی مهم تر از انتقاد .انتقاد پذیری است . وقتی جامعه سالم می شود که افراد ان به همدیگر انتقاد کنند و نیز انتقاد یکدیگر را با گشاد رویی بپذیرند . پذیرش انتقاد دیگران در پرتو سعه صدر حاصل می شود .
اگر کسی از نعمت شرح صدر بر خوردار باشد .با خوشرویی انتقاد دیگران را می شنود و از اینکه دیگران عیب و نقص او را دیده و به او تذکر می دهند . خوشحال می شود و در صدد رفع عیب خود بر می اید . ولی افرادی که سعه صدر ندارند .در پاسخ به انتقاد دیگران با برخوردی تند و همراه با عصبیت عیب خود را توجیه می کنند .و این توجیه موجب می شود که خودشان نیز نقایص خود را نبیند و همه کارهای نادرست خود را درست وعالی تصور کننداین تصور ،انان را به بیراهه می کشاند و فرصت پیمودن طریق سعادت و سلامت را از ان ها سلب می نماید.
اظهار فضل بی جا ،پاسخ به سوالی که از دیگران می شود و خود را عالم و دانا جلوه دادن ،از نداشتن شرح صدر نشات می گیرد .استاد عالی مقام حضرت ایت الله العظمی بروجردی (قدس سره)از استاد خود مرحوم ایت الله العظمی سید محمد باقر درچه ای (قدس سره )نقل می کردند که هر وقت مسله ای از ایشان سوال می شد اگر می دانست .اهسته پاسخ می داد و اما اگر نمی دانست ،با کمال صراحت می گفت :نمی دانم .این نشانه شرح صدر است و سیره فقهای وارسته معمولاچنین بوده است .

 نظر دهید »

برگزاری همایش زینبیون درشهرستان رودسر

18 آذر 1391 توسط پورابراهیم

برنامه مشترک حوزه علمیه خواهران فاطمیه رودسروبسیج اقشارشهرستان رودسرباعنوان همایش زینبیون برگزارگردید.سرکارخانم کشت دوست استادحوزه ودانشگاه درزمینه ادامه راه حضرت زینب(س)وحرکت اوسخنانی مطرح نمودند.

 1 نظر
تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

مدرسه علمیه فاطمیه رودسر

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • ماهواره ، تغییر سبک زندگی
  • محتوی مخرب فیلمها

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس